Psihologie

Stresul: De ce apare și cum îl putem gestiona?

Stresul reprezintă sindromul de adaptare pe care individul îl realizează în urma agresiunilor mediului; ansamblu care cuprinde încordare, tensiune, constrângere, forță, solicitare, mobbing.

Orice tip de stres apare pe fondul adaptării permanente a organismului la mediu când se poate produce un dezechilibru marcant între solicitările mediului și posibilitățile de răspuns reale ale individului. Adaptarea presupune păstrarea integrității organismului care este în permanență amenințată de agenții stresori de toate tipurile. În plus adaptarea presupune realizarea unui echilibru dinamic cu mediul. Stresul apare în momentul când acest echilibru al adaptării se perturbă. Această perturbare este reversibilă. Stresul reprezintă un dezechilibru intens perceput subiectiv de către individ între cerințele organismului și ale mediului și posibilitățile de răspuns individuale.

În funcție de natura agentului stresor, stresul poate fi psihic, fizic, chimic și biologic. În funcție de numărul persoanelor afectate, stresul poate fi individual sau colectiv.

Când există tensiune psihică și fizică din stimulii externi, este vorba despre stres. Dacă acționează asupra noastră permanent, ne poate îmbolnăvi.

Prin urmare, este important să învățați să vă reduceți stresul. Metoda potrivită pentru a face acest lucru variază individual. O scurtă plimbare în ae rliber îi ajută pe unii, alții se relaxează în timp ce fac sport, exercițiile de relaxare ajută adesea, iar alții își pot reduce stresul doar dacă lucrează la atitudinea interioară.

Cu toate acestea, înainte de a începe, ar trebui să aflați mai întâi ce înseamnă stresul pentru dvs. personal – adică ce declanșează stresul. Acesta este singurul mod în care poți acționa împotriva stresului în situația corespunzătoare. Exemple de factori de stres obișnuiți sunt disponibilitatea constantă prin telefonul mobil și alte canale de comunicare, stresul dublu din partea familiei și a muncii sau termene stricte.

Pregătire autogenică: cum funcționează

Încercați o metodă eficientă de relaxare: antrenament autogen. S-a dovedit științific că ajută la reducerea stresului. Te pui într-o stare hipnotică în care anumite funcții fizice, cum ar fi respirația și pulsul, sunt aduse într-o stare mai calmă prin concentrare mentală.

Relaxare musculară progresivă: instrucțiuni

Dacă sunteți o persoană mai pragmatică, relaxarea musculară progresivă a lui Jacobson poate fi potrivită pentru dvs. Jacobson a descoperit că poți deveni mai relaxat dacă mai întâi îți tensionezi mușchii corpului și apoi îi eliberezi din nou, de ex. apăsați buzele împreună sau strângeți-vă mâinile într-un pumn. Această metodă aduce beneficii mai ales persoanelor care se luptă cu tensiunea musculară din cauza unui stres prea mare, adesea la gât sau la spate.

Related posts

Pierderea unui animal de companie este mai devastatoare decât ar crede unii

admin
Se încarcă....